دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
 در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

اقبال روزافزون مخاطبان جوان به کتاب‌هایی درباره پهپاد

اقبال روزافزون مخاطبان جوان به کتاب‌هایی درباره پهپاد
مدیر انتشارات دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری از توجه ویژه مخاطبان جوان به خرید کتاب‌هایی درباره پهپادها خبر داد.
کد خبر : 851169

مدیر انتشارات دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا عنوان کرد: انتشارات دانشگاه شهید ستاری تا سال ۱۳۸۶آثار و مکتوبات داخلی این مجموعه دانشگاه را منتشر می‌کرد.این کتاب‌ها و جزوه‌ها معمولاً به دلیل داشتن اطلاعات محرمانه به صورت عمومی منتشر نمی‌شد؛ از سال ۱۳۸۶ با تغییر رویکردی که ایجاد شد شاهد عرضه عمومی کتاب‌های این انتشارات نیز بودیم.

حضور در نمایشگاه سی و چهارم کتاب با ۴۰ عنوان کتاب جدید

محمود واصلی خباز اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ عنوان کتاب در انتشارات دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری به چاپ رسیده که بخش عمده آن به صورت عمومی نیز عرضه می‌شود. اردیبهشت ماه امسال و در  در جریان سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز چهل عنوان کتاب جدید را در غرفه انتشارات واقع در بخش ناشران دانشگاهی عرضه کردیم.

وی گفت: مخاطبان عمده کتاب‌های ما، علاوه بر دانشجویان و افسران نیروی هوایی ارتش و سایر قوای مسلح، دانشجویان رشته‌های فنی مثل گرایش‌های مختلف هوافضا، گرایش‌های مختلف رشته‌های الکترونیک و برق، جنگ الکترونیک و صنایع هوانوردی است. مراکز علمی و کاربردی که در حوزه صنعت هوانوردی فعالیت می‌کنند  هم از کتاب‌های ما به عنوان منبع درسی استفاده می‌کنند.

مدیر انتشارات دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری عنوان کرد: علاوه بر این موارد، مخاطبان عمومی که به صنعت هوانوردی، خلبانی و طراحی و ساخت هواپیما‌های  سبک آموزشی علاقه دارند نیز از مشتریان کتاب‌های ما هستند.

اقبال روزافزون مخاطبان جوان به کتاب‌هایی درباره پهپاد
اقبال روزافزون مخاطبان جوان به کتاب‌هایی درباره پهپاد

مدیر انتشارات دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری افزود: در سال‌های اخیر تولید و استفاده از پهپاد‌ها گسترش فراوان یافته و  این پدیده حتی در تحولات سیاسی منطقه هم تأثیرگذار شده است؛ کشورمان نیز یکی از دارندگان فناوری ساخت پهپاد است. به همین دلیل  مباحث مربوط به طراحی، ساخت، تعمیر و نگهداری و هدایت پهپاد‌ها در طول این سال‌ها پررنگ شده است. در نتیجه، میزان اقبال مخاطبان چنین کتاب‌هایی به ویژه در بین جوانان هم به شکل معناداری افزایش یافته  و تمرکز  ما هم  روی انتشار چنین آثاری قرار گرفته است.

وی در پایان  گفت: از جمله جدیدترین آثار انتشارات دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری که با استقبال مخاطبان نیز مواجه شده است، می‌توانم به کتاب‌های «راهنمای معلم خلبانی»، «حقوق نبرد‌های هوایی»، «مقدمه‌ای بر سیستم‌های پیشرفته جنگ الکترونیک»، «سامانه‌های موقعیت‌یاب جهانی» و تولید و ذخیره انرژی الکتریکی  با کاربرد نظامی اشاره کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته